loading...
وب سایت جهانی پیام نبی - وهابیت-داعش
ناشناس بازدید : 2 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

به گزارش جوان ایرانی، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی با تشریح بخش دیگری از خطبه امام سجاد در شهر شام اظهار داشت: امام سجاد(ع) در این خطبه و در ادامه بيان فضائل اميرالمؤمنين(ع) به سه حادثه مهم در دوران حکومت آن حضرت اشاره مي کند.

وی عنوان کرد: در این بخش از خطبه امام سجاد آمده است که "من فرزند کسي هستم که با آشوب طلبان و خارج شدگان از دين، پيمان شکنان و ستمگران و دين گريزان جنگيد و با ياغيان و دشمنان ناصّبي جهاد کرد."

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امام علي(ع) در دوران حکومت پنج ساله خود با سه گروه سرکش رو به رو شد و با آنان به پيکار برخاست، یادآور شد: ناکثين يا گروه پيمان شکنان یکی از این گروهها بود و سردمدار اين گروه طلحه و زبير بودند که در سايه احترام عايشه همسر رسول خدا جريان جنگ جمل را به وجود آوردند.

حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: قاسطين يا گروه ستمگران و دين گريزان یکی دیگر از این گروهها بودند و رئيس اين گروه معاويه بود که با فريب و نيرنگ حدود دو سال از آخر عمر امام را به خود مشغول ساخت و نبرد صفين را به راه انداخت و با قرار دادن قرآن بالاي نيزه ها و حيله حکميت، خود را از شکست قطعي رهانيد.

وی ادامه داد: مارقين يا گروه آشوب طلبان و خارج شدگان از دين نیز همان گروه خوارج هستند که با فروختن شعله هاي فتنه و شورش عليه حکومت علي(ع) جنگ نهروان را به راه انداختند و سرانجام هم علي(ع) توسط يکي از همين خوارج يعني ابن ملجم مرادي به شهادت رسيد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اين سه گروه مخالف و معاند همان کساني بودند که پيامبر(ص) آنان را با همين نام پيش بيني کرده بود، بیان داشت: ناکثين روحيه مقام پرستي و پول پرستي داشتند و صاحبان مطامع و طرفدار تبعيض بودند.

وی با بیان اینگه قاسطين نیز روحيه تقلب، حيله و نفاق را داشتند و امورشان را با مکر پيش مي بردند، افزود: مارقين روحيه عصبيت هاي ناروا، خشکه مقدسي و ناداني و جهالت خطرناک داشتند.

حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: از اين رو جنگ علي(ع) با این گروهها جنگ با مقام پرستان و اهل نفاق و فتنه بود. جنگ با پول پرستان و دنيا طلبان، مبارزه با سياست پيشه هاي دورو و منافق  و پيکار با مقدس نماهاي جاهل و معرف بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: به همين جهت اين نبردها مايه مباهات و افتخار بود و امام سجاد(ع) از آن ها به عنوان فضيلت ياد مي کند و آن را مايه عبرت و درس آموزي مي داند.

وی عنوان کرد: گرچه اين گروه ها در زمان علي(ع) بودند و منقرض شدند ولی افکار و روش آنها باقي است، در هر زماني حکومت اسلامي با اين نوع تفکرات رو به رو است و همواره مزاحمي سخت براي پيشرفت اسلام و مسلمين هستند.

حجت الاسلام میرعمادی یادآور شد: علي(ع) زماني که زمام امور را به دست گرفت، اساس حکومت خويش را بر پايه عدالت قرار داد و تمام ثروت هاي نامشروع را به بيت المال باز گرداند، افراد نا صالح و بي کفايت را از مسئوليت هاي حکومتي برکنار کرد و با جهل و ناداني مبارزه کرد، طبيعي است با چنين عملکردي مال اندوزان و قدرت طلبان که موقعيت اجتماعي، اقتصادي و سياسي خود را در خطر ديدند به مخالفت بپردازند و در جبهه دشمنان حکومت علوي قرار بگيرد.

وی تصریح کرد: امام علي(ع) نيز هرگز با آنان سازش و معامله نکرد و تسليم زياده خواهي آنان نشد در حقيقت مبارزه علي(ع) با آنان مبارزه با ظلم و فساد و تبعيض بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: امام سجاد(ع) در خطبه خود علاوه بر اين سه گروه مخالف حکومت علي(ع) يک گروه ديگري را اضافه کرد و آن گروه "ناصبين" است.

حجت الاسلام میرعمادی عنوان کرد: ناصبين کساني هستند که بغض و عداوت و کينه اميرالمؤمنين علي(ع) را به دل داشتند و به آن حضرت ناسزا مي گفتند و علت اين دشمني هم متفاوت بوده که از جمله حسادت ، خبث باطني و... را مي توان نام برد.

وی عنوان کرد: هر چند امروز گروهي به نام ناصبي در جهان اسلام وجود ندارد اما گروه متعصب و افراطي وهابيون همان رفتار و عمل ناصبي ها را دارند و به تخريب جايگاه اهل بيت(ع) و اهانت و جسارت به پيروان ائمه(ع) مي پردازند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: اين نوع اقدامات وهابیون تداعي گر انديشه هاي جاهلي و تعصب و عداوت نسبت به علي(ع) و اولاد و پيروان آن حضرت است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این سایت قصد دارم تا شما را با وهابیون و شبکه وهابی و داعش و جنایاتشان بیشتر اشنا کنیم . با ما همراه باشید سال تاسیس : 1392/11/3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 102
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 144
  • بازدید سال : 161
  • بازدید کلی : 1,523