loading...
وب سایت جهانی پیام نبی - وهابیت-داعش
ناشناس بازدید : 5 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

شواهد تاريخي نشانگر آن است كه بسياري از نمادها و نشان هاي حقانيت دين اسلام از جمله مسجد غدير توسط گروه هاي تكفيري، سلفي و وهابي نابود شده است.

واقعه غدير از بزرگترين حوادث تاريخ اسلام است و مسجد غدير نيز نشانه اي از اين رويداد بزرگ جهان اسلام است و اگرچه امروزه اين سرزمين، منطقه اي متروك است و جريان هايي وهابي تلاش بر زدودن آن از افكار جهانيان دارند ولي منطقه غدير خم روزي شاهد يكي از بزرگترين حوادث تاريخ اسلام بوده كه هيچگاه از خاطره مسلمانان پاك نخواهد شد.
تخريب حرم حجر بن عدي و برخي مساجد در كشورهاي منطقه كه در طول چند ماه اخير، تيتر خبرگزاري ها و رسانه ها شده؛ به نوعي سياست هاي سخت افزاري دشمنان اسلام است و تخريب مسجد غدير خم نيز پس از هزار و ۳۰۰ سال نشان از بي حرمتي تكفيري ها و سلفي ها به تاريخ اسلام است.
غدير خم جايي است كه پيامبر اكرم(ص) در سال دهم هجري با معرفي حضرت علي(ع) دين اسلام را كامل كرد ولي وهابيون پس از ۱۳ قرن مسجدي را كه به فرمان حضرت محمد(ص) در اين مكان بناشده بود؛ تخريب كردند.
غدير خم تا قبل از سال دهم هجرت، يعني آن زماني كه پيامبر اسلام(ص) پس از انجام آخرين مناسك حج خود و در راه بازگشت به مدينه به فرمان الهي اميرالمومنين (ع) را به جانشيني خود معرفي كرد؛ هيچ منزلت و شرافتي نداشت و از آنجا كه گفته اند «شرف المكان بالمكين»، اين منطقه پس از واقعه غدير خم جايگاه ويژه اي نزد مسلمانان و به خصوص شيعيان يافت.
در زبان عربي، به سرزمين هايي كه در مسير سيلاب قرار دارند و آب سيل ها با عبور از ميان آن ها به دريا مي ريزد «وادي» گفته مي شود. در اين مسيرها، آب گيرهايي طبيعي به وجود آمده كه پس از عبور سيل از آن ها، آب هاي باقي مانده در آن جمع مي شوند و به چنين گودال ها وآب گيرهايي «غدير» مي گويند.
منطقه غدير خم نيز در مسير سيلاب هايي واقع شده است كه پس از عبور از غدير به «جحفه» مي رسند و سپس تا درياي سرخ ادامه پيدا مي كنند و آب سيل ها را به درياها مي ريزد. در مناطق مختلف عربستان، غديرهاي زيادي در مسير سيل ها وجود دارد كه با نام گذاري از يكديگر شناخته مي شوند. اين غدير هم براي شناخته شدن از غديرهاي ديگر، به نام خم نامگذاري شده است.
منطقه غدير خم در سه يا چهار كيلومتري جحفه (يكي از ميقات هاي ۵ گانه) واقع شده است و در اين منطقه راه اهالي مصر، مدينه، عراق و شام از يكديگر جدا مي شود.
غدير خم به علت وجود آب و چندين درخت كهنسال، محل توقف و استراحت كاروانيان بود. اين سرزمين گرمايي طاقت فرسا و شديد دارد. فاصله ميان مكه تا غديرخم ۱۸۷ كيلومتر است و در جاده قديم مكه به مدينه، پس از پيمودن يك مسير ۱۷ كيلومتري به دو راهي جحفه و مسجد غدير مي رسيم كه اين مسجد اكنون در شهر رابغ قرار دارد.
پيامبر اسلام(ص) پس از واقعه تاريخي غدير خم دستور دادند تا در اين منطقه مسجدي بنا شود تا موضوع غدير خم به دست فراموشي سپرده نشود.
پس از اين كه پيامبر اسلام (ص) موضوع جانشيني اميرالمومنين(ع) را اعلام كردند، آن حضرت به علي(ع) فرمان دادند تا مسجدي در آن منطقه بنا كند و اميرالمومنين(ع) بعد از رحلت پيامبر(ع) مسجد غدير را در آنجا ساختند و اين مسجد ۱۳قرن پا برجا بود ولي وهابيون بعد از به قدرت رسيدن، اين مسجد را تخريب كرده و مسير زايران بيت الله الحرام را كه از اين منطقه مي گذشت ، تغيير دادند تا پيام غدير منتقل نشود.
آثار مسجد غدير كه توسط پيامبر(ص) و اصحاب علامت گذاري شده بود؛ بار ديگر در زمان اميرالمومنين(ع) احيا شد ولي پس از شهادت آن حضرت، معاويه سارباني را با ۲۰۰ نفر فرستاد تا آثار غدير خم را با خاك يكسان كنند.
در زمان هاي بعد بار ديگر مسجد غدير بنا شد و از آنجا كه در كنار جاده‏ حجاج قرار داشت محلي معروف بود و حتي تاريخ نگاران و جغرافي نويسان آن را نام برده و محل آن را تعيين كرده‏اند.
اسناد و شواهد تاريخي نشان مي دهد كه ائمه معصومين (ع) به اصحابشان سفارش اكيد داشتند تا از زيارت مسجد غدير غفلت نكنند. مثلا امام حسين (ع) در مسير بازگشت از مكه به كربلا توقفي در غدير داشتند و امام باقر و امام صادق (ع) به مسجد غدير آمدند و جاي جاي مراسم غدير را براي اصحابشان تشريح كردند.
محدثان و علماي بزرگ نيز در غدير حضور مي‏يافتند و اداي احترام مي‏كردند كه مي توان به «علي بن مهزيار اهوازي» اشاره كرد كه در قرن سوم در سفر حج خود به مسجد غدير آمده است و همچنين در كلام شيخ طوسي از قرن ششم و ابن حمزه از قرن هفتم و شهيد اول و علامه حلي از قرن هشتم نام مسجد غدير و تصريح به باقي بودن آثار آن در زمانشان تصريح شده است.
سيد حيدر كاظمي از مراجع قرن سيزدهم در سال ۱۲۵۰ از وجود مسجد غدير خبر داده و در آن زمان با آنكه جاده از غدير فاصله داشته؛ ولي مسجد آن مشهور بوده است و محدث نوري نيز از وجود آن در سال ۱۳۰۰ خبر داده و شخصا در آن حضور يافته و اعمال آن را بجا آورده است.
بنابراين مسجد غدير تا يكصد سال پيش برپا بوده و با آنكه در منطقه‏ مخالفان بوده ولي رسما محل عبادت و به عنوان مسجد غدير معروف بوده است، تا آن كه وهابي ها دو اقدام كينه توزانه براي از بين بردن مسجد غدير انجام داد‏ند. از يك سو مسجد را خراب كرده و آثار آن را از بين بردند و از سوي ديگر مسير جاده را طوري تغيير دادند كه از منطقه‏ غدير فاصله‏ زيادي پيدا كرده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این سایت قصد دارم تا شما را با وهابیون و شبکه وهابی و داعش و جنایاتشان بیشتر اشنا کنیم . با ما همراه باشید سال تاسیس : 1392/11/3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 90
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 92
  • بازدید ماه : 132
  • بازدید سال : 149
  • بازدید کلی : 1,511