loading...
وب سایت جهانی پیام نبی - وهابیت-داعش
ناشناس بازدید : 3 پنجشنبه 03 بهمن 1392 نظرات (0)

جهان غرب و صهيونيسم جهاني درصدد هستند تا به انحاي مختلف، نام مبارک حضرت محمد(ص) را از جاي‌جاي جهان حذف کنند؛ تأکيد بر «مدينه» به جاي «مدينة النبي(ص)» يکي از اين موارد است.

به گزارش خبرگزاري اهل‌بيت(ع) ـ ابنا ـ واژه مدينه النبي(ص) يا مدينه الرسول(ص) يادآور بزرگترين رويدادهاي تاريخ اسلام بوده و همواره عظمت و قداست آن ‌شهر همانند مکه مکرمه از جايگاه ويژه‌اي در نزد مسلمانان جهان برخوردار بوده است. تمامي زائران بيت‌الله الحرام از تمامي فرق و مذاهب اسلامي پس از انجام مناسک و اعمال حج، خود را ملزم به حضور در آن شهر دانسته تا نسبت به رسول الله الاعظم ادا احترام نمايند. آنان که با تاريخ اسلام اشنايي دارند به خوبي مي‌دانند که همواره پيامبر عزيز اسلام به اين مکان مقدس احترام گذاشته و از آن به نيکي ياد نموده است و در خصوص آن احاديث متعددي از آن حضرت نقل شده است.

در خصوص دلائل به وجود آمدن شهر مدينه از سوي مورخان مطالب متعددي بيان شده است ک حکايت کننده آن است، گروهي از موحدان و يهوديان يمن با اطلاع از ظهور قريب‌الوقوع پيامبر آخر الزمان و هجرت آن به اين منطقه از يمن به يثرب مهاجرت کرده‌اند و حضرت علامه طباطبائي در تفسير گرانقدرشان مي‌فرمايند بسياري از طوايف يهود در کتاب‌هاي خود وصل و محل آن حضرت را خوانده بودند و وطن اصلي خود را ترک کرده، به حجاز آمده و اطراف آن رحل اقامت زده و در انتظار پيامبر(ص) به سر مي‌بردند (علامه طباطبائي  1374: 256) پس از استقرار دو قوم اوس و خزرج در اين مکان، آنجا به يثرب نامگذاري شد.

تاکنون نام‌هاي متعددي براي مدينه به کار گرفته شده است، مدينه طيبه، مدينه منوره و... از جمله اين اساس بوده است، اما تغيير نام يثرب به مدينه النبي(ص) يا مدينه الرسول(ص) از مهم‌ترين و پايدارترين اسمائي است که در توصيف اين شهر مقدس به کار گرفته شده است و به دليل ماهيت اين نام‌گذاري و ضمن معرفتي آن، تا ساليان بعد تمامي مسلمانان از آن با نام مدينه‌النبي(ص) يا مدينه الرسول(ص) در محاورات خود ياد مي‌کردند به گونه‌اي که در مکاتبات رسمي آن دوران و محاورات  مردم نيز از اين واژه استفاده شده است.


 

نکته اساسي آن است اکنون اين واژه نامدار و استراتژيک مدينه الرسول(ص) که بيانگر حقائق زيادي است به دلائل متعدد از الفاظ و محاورات مسلمانان جهان، حذف و يا حداقل در کمترين سطح از آن استفاده مي‌شود. در مکاتبات و محاورات مردم عمدتاً‌ بر واژه مدينه يا مدينه منوره تاکيد مي‌شود که در واقع همان معناي شهر را داشته و تنها بيانگر معرفي يک مکان خواهد بود. اما در اينکه چه عواملي اعم از داخلي و يا خارج از جهان اسلام موجب شد تا بتدريج واژه مدينه الرسول(ص) در طول تاريخ از کنار واژه مدينه حذف و يا کمرنگ گردد سخن به ميان آورده نمي‌شود که خود مستلزم مقالات جداگانه است. بديهي است بيان شهر مدينه به تنهائي بيانگر يک حقيقت ماندگار در جهان اسلام نيست و اطلاق آن بر يک محدوده مکاني مي‌تواند موجب درک غيرواقع بينانه از بسياري از حقائق شود.

حقيقت آن است که مدينه، حيات ظاهري خود و اسکان افراد اوليه خود را از پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد(ص) دارد، زيرا مبناي حضور اوس خزرج مهاجرت پيامبر(ص) به آن ديار بوده است. همانگونه که  اولين بيعت کنندگان شهر مدينه در بيعت عقبه اولي آن را افطار کردند. حقيقت والاتر آن است که به غير از واقعه عظيم بعثت حضرت رسول الله الاعظم(ص) که در مکه معظمه روي داده است، انتخاب مدينه به عنوان مقصدگاه هجرت پيامبر(ص) خود دلالت بر عظمت اين مکان دارد. عموم تعاليم و معارف نبوي در اين شهر بزرگ مشکل عملي به خود گرفته است. در مدينه النبي(ص) بود که حضرت محمد(ص) اولين سنگ بناي حکومت خود را بنيان نهاد و در اين شهر بود که پيامبر عزيز اسلام(ص) جهاد خود را با دشمنان آغاز کرد.

 

 

در مدينه النبي(ص) پيامبر اعظم رسالت خود را جهاني کرده و اسلام را به سران قدرتمند آن روزگار معرفي کرد و در اين شهر پيامبر خدا مسجد خود را بر پا کرده و سنت‌هاي مهمي همچون نماز جمعه،‌حج، اخذ صدقات، زکوة را به مردم تعليم داد و در اين شهر بود که پيامبر اسلام(ص)‌ اهل بيت گرامش را در امان پر مهر خود تربيت کرد و آنان را بعنوان وديعه براي امت اسلام به يادگار نهاد، مدينه همانند مکه مبدأ وحي و نزول جبرئيل بر پيامبر امين(ص) بوده است و در نهايت تمدن بزرگ اسلامي در مدينه النبي(ص) بنيان نهاده شد. در کنار تمامي اين حقايق، حقيقت ديگري است و آنکه رسول الله الاعظم(ص) در اين شهر رحلت کرد و پيکر مطهرشان در اين شهر آرميده و همواره عطري بوي پيامبر تا ابد در اين شهر خواهد بود.

اينک جهان غرب و صهيونيست جهاني بر اساس ماهيت خود درصدد هستند تا با استراتژي‌هاي ددمنشانه خود به انحاي مختلف نام مبارک حضرت محمد(ص) رسول الله الاعظم(ص) را از جاي‌جاي جهان حذف کرده و سعي دارد ياد مبارک ايشان را اذهان به دور دارند و در اين راه از هيچ کوشش و پرداخت هزينه‌اي نيز دريغ نمي‌کنند. لذا ضروري است در مقابله با استراتژي جهان غرب، امت اسلام از تمامي فرق و مذاهب اسلامي، از ظرفيت‌هاي مادي و معنوي خود در جهت احياي نام رسول‌الله الاعظم(ص)‌ استفاده کنند و بي‌ترديد به کارگيري لفظ الرسول(ص) يا النبي(ص) پس از مدينه ضمن آنکه راهبردي جدي در مقابل با اهداف غرب بوده، مي‌تواند زمينه‌ساز رواج فرهنگ احياي نام «رسول الله الاعظم» در ميان امت اسلامي شود، به‌گونه‌اي که تمامي مردان، زنان و حتي کودکان نام مدينه را با لفظ مدينه النبي(ص) به کار گرفته و اين موضوع به صورت يک نقطه اشتراک در ميان تمامي مسلمانان در اقصي نقاط جهان است، اسلام واقع شود. بي‌شک اين اقدام به ظاهر کوچک مي‌تواند زمينه سال اقدامات و بنيان‌هاي فرهنگي عظيمي در جهان اسلام شود، لذا از آنجا که نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به عنوان الگوي تمام عيار جهان اسلام و مسلمانان است، جهت تحقق اين موضوع پيشنهادات ذيل ارائه مي‌شود:

 

 

1. با هدف رواج واژه مدينه الرسول(ص) يا مدينه النبي(ص) ضروري است تا مراجع قانوني همچون شوراي عالي انقلاب فرهنگي، طرحي را آماده کرده تا بر اساس آن تمام سازمان‌ها و نهادها همچون سازمان حج و زيارت و صداوسيما از اين واژه‌ بهره گيرند.

2. در تابلوهاي اعلانات فرودگاه‌هاي کشور واژه مدينه النبي(ص) براي پرواز حجاج به کار گرفته شود.

3.در يک چارچوب معين، به تمامي خطباء، مداحين، علما و نويسندگان اعلام شود که در هنگام وعظ، خطابه و تاليف کتب و مقالات، حتما از واژگان مدينه الرسول(ص) يا مدينه‌النبي(ص) استفاده و پيشنهاد شود تا سازمان تبليغات اسلامي، امور مساجد و نهادهاي ذي‌ربط عهده‌دار اين مسئوليت شوند.

4. لازم است تا از سوي سازمان‌هاي فعال موضوع به‌کارگيري واژه مدينه ا لرسول(ص) به اطلاع علماي جهان اسلام رسانيده شود تا در سخنراني‌ها، مکاتبات و خطب نماز جمعه سراسر جهان از واژه مدينه النبي(ص) بهره گيرند.

5.در صورت صلاحديد مقامات ذيربط، اين طرح از سوي جمهوري اسلامي ايران به سازمان کنفرانس اسلامي ارسال تا به دولت‌هاي اسلامي پيشنهاد شود تا اين واژه را در کشورهاي به کار گيرند.

6. تلاش براي تثبيت کلمه مدينه النبي(ص) در مکاتبات بين‌الملل و بهره‌گيري تمامي سازمان‌هاي بين الملل همچون سازمان ملل متحد، يونسکو... جهت استفاده از واژه مدينه النبي(ص) در گزارشات مربوط به جهان اسلام.

 

منصور حاجي 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این سایت قصد دارم تا شما را با وهابیون و شبکه وهابی و داعش و جنایاتشان بیشتر اشنا کنیم . با ما همراه باشید سال تاسیس : 1392/11/3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 94
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 136
  • بازدید سال : 153
  • بازدید کلی : 1,515